
๐ฉ๐ผ๐ฒ๐น ๐บ๐ฒ๐ ๐ฎ๐ฎ๐ป๐ฑ๐ฎ๐ฐ๐ต๐, ๐ฟ๐ฒ๐ฎ๐ด๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐บ๐ฒ๐ ๐๐ถ๐ท๐๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ
‘Clearย your Energy’ staat op het wierookpakje. Het is een mini-ritueel geworden om dit op gezette momenten in mijn leven te doen, parallel aan een transitiefase of nieuwe energie.ย Ik deed onlangs een stap terug in mijn werk, heel bewust om ruimte te maken. Er was ruimte nodig in mijzelf, ruimte om de overprikkeling die ik voelde te reguleren. Ruimte om thuis dingen op te pakken die al tijden vroegen om mijn aandacht. Ruimte om mijn verantwoordelijkheid te nemen voor de luider wordende piep in mijn oor. Ruimte om te ademen, mijn kaken losjes te laten rusten, mijn schouders te laten hangen. Ruimte om te rouwen, te voelen en te verwerken. Ruimte om vanuit meer rust mijn ware zelf te ontmoeten.
Onze aandacht is overal tegelijk! Het is niet goed hoor, om zoveel tegelijk te doen en maar door te gaan. Onze taakmodus lijkt een belangrijke houvast, we doen het erop en tuffen maar door. Wat een gevecht is het om jezelf ruimte te geven voor stoppen, vertragen en te verstillen. Toch is er maar รฉรฉn manier om dit te doen: gewoon doen. Je omgeving vertellen dat het nodig is en jezelf niet schuldig voelen. Afhaken van de ratrace!
Ik weet zeker dat je hier iets van herkent? Wanneer we ons niet zo goed voelen, dan is vaak de verbinding met ons lichaam verloren gegaan. We zijn het grootste deel van onze dag in ons hoofd aanwezig (hier valt ook social media onder). Meer verbinding maken met je lichaam brengt je terug. Naar voelen, naar aanwezig zijn in het huidige moment, naar ontprikkelen en ontladen. Wanneer je in je lijf zakt, dan ontstaat er rust en vertrouwen. Dan ben je er weer! Voel maar, wat klopt voor jou? Welkom, ik ondersteun je graag.